Thursday, September 30, 2010

Perlukah??

Perlukah bila kita marahkan seseorang kita perlu menjerit dan memalukan dia dikhalayak ramai??? why?? rasa2nya tak perlulah kita menjadi seorang yang kejam.. Banyak hati yg mungkin terluka atau terasa.. Jadi berwaspada ketika berkata2.. Tak kira la sapa pon.. baik aku ataupun org lain. kalau aku berada di situasi org yang dimarah mesti aku pon banjir tahap gaban…

Hari ni je aku dgr n saksikan sendiri 2 kejadian yang berbeza.. yang pertama aku dapat tahu yg anak HR aku dimalukan dihadapan pelajar lain. Mmg tak dinafikan dia bersalah tapi the way they punished him.. so mean!! tak padan langsung dengan kesalahan yang dilakukan.. Menyirap je rasa bila dgr.. tapi dah anak HR aku pon tak amik hati (tapi itu kata dia la..) bagi aku mungkin dia tetap terasa hati cuma malas nak fikir kot.. Jadi aku pon tak bley nak kata apa n buat ape..

Kejadian yang kedua.. aku sgt2 terkejut bila tetiba je someone dtg n menjerit2 marah pada beberapa org pelajar yang ada di lokasi yang dirahsiakan.. Tanpa ada mukadimah tetiba je budak2 tu kena maki dengan suara yg mmg high piching.. aku yang dengar pon kecut.. tup2 tetiba plak nama aku dipanggil dengan nada yg sama..! Tuhan saja yang tau perasaan aku masa tu.. aku tak malu depan budak2 ni tapi aku rasa dia dah melampau.. aku takde kena mengena dgn apa yg berlaku.. aku rasa klu aku defend drg pon aku kena balik so lebey baik aku let go.. Aku tau dia tgh emo tambah2 dia tgh berbadan 2 tp perlu ke sampai camtu skali nk maki org lain..?? tambah2 plak aku bukan student atau pekerja bawahan dia.. aku sama level ngn dia.. Cuma aku lebih junior dan kurang pengalaman (of course laa!!!)..

 Tapi skang ni kan aku hati kering.. nak kata apa katala.. suka hati la.. aku tak masuk campur urusan sesapa jadi sesapa pon tak perlu masuk campur dalam urusan hidup aku.. aku dah tak heran apa org nak kata pasal aku.. yang pasti, aku tau apa yg aku buat n aku rasa bia aku srg je yang tau niat hati aku.. Dah malas nk amik tahu hal org lain..

Blogger Templates
Blogger Templates

0 comments:

Post a Comment