Wednesday, July 21, 2010

MRSM Parit, Perak akan dibuka 2011!!!

Seperti biasa, setiap hari Isnin, jemaah pengurusan akan bermesyuarat pagi. Sejak aku melapor diri pada 14 Julai 2008, akulah setiausaha pagi sehingga ke hari ini. Dulu, aku juga dilantik sebagai setiausaha pengurusan. Tapi tempat aku dah diberi kepada guru lain (Lega!!). Setelah 2 tahun pegang jawatan setiausaha tu, baru - baru ini aku rasa seronok sangat mencatat setiap perbincangan.. semua berpunca daripada pekeliling mengatakan permohonan untuk pertukaran maktab ke MRSM Parit kini dibuka!!!
Aku dapat rasa hati aku berbunga2.. macam org yang tengah bahagia bercinta.. macam tulah perasaan aku ketika itu... seronoknye... rasa tak sabar nk ambil borang pertukaran.. Habis je meeting, dengan hati berdebar2 dan excited aku pon amik borang di pejabat.. Aku ambil masa 2 hari untuk mengisi borang! Salah satu sebabnya aku menunggu surat sokongan doktor sebagai bukti.. hahhaha... inilah pertama kali aku rasa beria nak tukar padahal sebelum ni bila orang lain tanya aku cakap malas la nk tukar...

"Parit, 18 hb. Februari - Isnin, Rakyat Parlimen Parit berasa bertuah kerana akan terbinanya Maktab Rendah Sains Mara (MRSM) di atas tanah seluas 54 ekar berhampiran Pekan Parit.Pada Majlis Pecah Tanah MRSM Parit oleh YB Timbalan Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib Tun Razak, MRSM Parit akan dapat menampung 1050 pelajar keseluruhan dan merupakan MRSM ke 8 yang dibina di Perak setakat ini.
MRSM Parit akan melibatkan kos pembinaan sebanyak RM 80 juta yang termasuk dalam Rancangan Malaysia ke 9 (RMK 9) dan negeri Perak merupakan negeri yang mempunyai bilangan MRSM terbanyak berbanding negeri-negeri lain di seluruh Malaysia. Dengan adanya MRSM Parit, pelajar-pelajar cemerlang dikawasan berhampiran dapat ditempatkan di sini dan secara tidak langsung akan memberikan nama baik kepada Pekan Parit itu sendiri yang agak terpinggir selepas adanya Bandar Baru Seri Iskandar. "
Blogger Templates
Blogger Templates

4 comments:

Sari said...

salam.. excited betul nak ke parit. saya pun nk ke parit jugak. Kat mana sebenarnya letak MRSM Parit tu...kt Taman Parit Jaya tu ker?

~ Maishi ~ said...

huhu.. mesti excited.. tak pasti dimana lokasi sebenarnya

raja balkish said...

teman org tanjong belanja..skang dok kt KOTA Bharu..insyaallah nk jugak anto anak jika cemerlang mohon sek MRSM kt sana..- Parit.
dapat jugak dia kenal sedara mara mak nya di kampung.

Shasha said...

Dekat belakang rumah mak saya berdekatan Taman Parit Jaya kalau ada rezeki nak hantar anak masuk sana

Post a Comment