Wednesday, July 28, 2010

AGU Oh! AGU

Tayar oh tayar... gara2 kau aku terkejut.. gara2 kau aku demam.. gara2 gara kau nyawa aku nyaris melayang.. alhamdulillah tiada apa2 yang berlaku... segalanya selesai dengan baik.. jadinya kedua2 tayar depanku itu tayar baru!! AGU oh AGU!!

masa kejadian, aku bawa dalam keadaan yang sangat tenang untuk pulang ke kampung atas urusan peribadi.. hmm.. dari Grik lagi ada sebuah kereta 4 wheel drive dok cucuk baikkk punye kereta2 yang ada diatas jalan termasuk kereta aku.. sebagai pengguna jalanraya yang berhemah (ehem..yeke?), aku pon ketepi la sedikit.. aik! taknak potong plak! takpe la, mungkin tak bersedia kot.. sampai kat lenggong, hanya ada kereta aku dan dia sahaja.. jadinya kerta aku je la yg dicucuknya.. ni yang merimaskan aku ni.. dah kekiri taknak plak dia potong..

Tapi tak aku duga dia himpit kereta aku dari arah kanan.. wah???! cuak sekejap aku! daripada aku biar kereta kami berlaga baik aku ke kiri untuk beri jalan. kebetulan pulak masa tu tengah turun bukit... makin rapat plak kereta tu ngn kereta aku.. takpela, mungkin dia nk cepat jadi aku ketepi lagi.. tahu2 aku tgk depan ada sepotong kayu sebesar penumbuk dok menunggu mangsanya iaitu tayar aku..!! mengucap panjang la aku masa langgar tu.. turun bukit plak tu, lagi la aku tekan brek sekuat hati.. mujur tak terbabas!! alhamdulillah nasib baik takde apa2 yg berlaku.

Dah jadi satu kerja pulak aku nk pikir camna nk tukar tayar.. bawa keluar jet tayar tapi satu lagi masalah, camna nk buka jet nih?? alamatnya aku tepon hero dari Tapah le.. 1 1/2 jam dia dari Tapah.. sepanjang aku tunggu tu tekak dah rasa perit, telinga dh berdengung, hidung dah berair... aduh.! ini petanda tidak baik!! malam tu, demam la aku..! mungkin aku di'tegur'.. mana la tahu... aku ditempat orang, jadi mungkin ada 'penghuni' yang tidak suka aku disitu sementara menunggu heroku sampai..

Jadi, wahai pemandu2 sekalian, jangan la selfish bila diatas jalan raya.. jalan tu bukan kita punya seorang ye.. beringat sikit dgn orang sekeliling.. mungkin tindakan kita akan melayangkan nyawa orang lain.. fikirla sendiri..!
Blogger Templates
Blogger Templates

1 comments:

ANALIZA 811497 said...

huhuuuu...xpe2... dia warning agar ko tahu yang dia dah haus sgt2.. hahahahaa..:D

Post a Comment