Tuesday, June 15, 2010

Lagenda Budak Setan Kembali!!



Lagenda Budak Setan sebuah karya unggul Ahadiat Akashah kini diterjemahkan dalam bentuk filem. Siapa tak kenal Ahadiat Akashah?? Kabanyakkan karya – karyanya lebih berkisar kepada remaja sebab tu novel dia digemari peminat remaja termasuk aku (ketika itu). Kalau tak silap novel Lagenda Budak Setan famous tahun 1999 / 2000.

Novel yang setebal lebih kurang 4 jari tu memang kegilaan aku zaman sekolah. Kalau tak silap aku start baca masa tingkatan 4 lepas abis periksa. Takde ape nak buat, cikgu pun kasi buat keje sendiri jadinye masing2 jadi ulat buku. Ehem! Bukan buku ilmiah tapi novel. Lokasi paling diingat adalah di makmal sains. Dari seorang ke tangan seorang yang lain, akhirnya tiba turn aku. Wah! Kusyuk bukan main lagi baca mengalahkan nak amik exam je. Nk baca buku setebal tu mau makan masa berhari – hari tapi memandangkan ada kawan lagi yg tgh tunggu turn kena jugak abiskan awal. Paling lambat pun 3 hari je..

Pejam celik pejam celik.. tup tup terdengar cite kata ade filem tajuk yang sama.. ingatkan content yg berbeza tp rupanya adaptasi dari novel tersebut. Movie tu release 3 Jun, aku paksa hubby pegi tengok esoknye jugak! Memang best! Secara peribadi aku suka sangat cite ni. Bukan sebab pengaruh novel tu tp garapan filem tu mmg best.. ada satu scene Ahadiat Akashah jadi pelakon latar tapi disebalik pokok bunga je la. Lokasi penggambaran tu cantik sangat. Di mana tempatnya tak sempat nk tgk sbb hubby dh ajak balik. Khabarnya akan ada sambungan Lagenda Budak Setan tapi tak tahu bile. Personally, aku bagi 5 bintang!


0 comments:

Post a Comment