Tuesday, August 31, 2010

Cinta Monyet.. Hey Monkey! owk! owk!

Kata orang rambut sama hitam tapi hati lain - lain.. aku setuju ngn kenyataan tu. Walaupun di luar nampak lain tapi di dalam belum pasti sama.. Apa yang aku merepek? Ntah.. Tapi apa yang bermain dalam kepala otak aku ni.. soal hati dan perasaan susah kita nk kawal. Mulut boley kata tak suka tp hati kata suka n vice versa.. camna tu? Aku sendiri ada pengalaman bercinta semasa belajar. Huh! tingkatan 2 dah gatal nk bercinta! Tapi bezanya, lelaki tidak bertuah itu aku terima bukan kerelaan sendiri.. aku takde la nak tangkap syiok kat dia sgt tp disebabkan kawan2 aku kenakan aku, terpaksa plak terima lelaki tak bertuah itu.. huhuhu..

Sudah dijangka, perasaan tu takkan lama sbb masa masih panjang.. peluang dan pilihan masih banyak.. Sedikit sebanyak pengalaman tu mengajar aku erti dewasa.. tapi bila rasa ati dicuit, tewas lagi kan.. monyet yang bergayut di dahan yg tinggi pon boley terlepas pegangannya.. hahaha.. sebab tu la namanya cinta monyet kot.. Rasanya ini takde kena mengena dengan teori Darwin kan.. huhu..

Kisah cinta monyet ni sesapa pon pernah rasa pernah harungi.. bila terimbas kembali pasti akan mengundang tawa.. sama macam aku zaman dolu2.. yang macam aku cerita tadi, masa form 2 aku dh pandai bercinta dengan Mr.Z.. hahaha.. tapi sekejap je.. tambah2 plak aku nak amik PMR tahun depannya.. Masuk Form 4 rupa2nya aku terjatuh lagi dari dahan.. hahahah.. kali ni dengan Mr. S.. Sebenarnya sebelum ngan Mr. S beberapa bulan sebelum tu aku ngan Mr. A tapi can't go sbb aku hanya anggap dia sbg sahabat. Tak boley lebih dari itu.. huh! tak abis sekolah dh bercinta! Dengan Mr. S agak lama gak. Asalnya sekelas dan mmg kawan la kan.. Aku ngn dia takde la guna nama panggilan jiwang2 karat ni.. tak main la.. tak ROCK ar beb! sama mcm bila kami berkawan dulu.. kata ganti nama aku dan ang mmg kami guna sampai sudah...

Tapi, tu la cam aku kata td, pilihan banyak dan usia pon masih muda kan.. Sedar tak sedar sampai abis SPM aku berkawan dengan dia sampaila aku masuk UiTM.. ha...! masa ni la mata mula meliar tgk org lain.. Ops! bukan aku tapi dia.. Aku kt UiTM relax je.. sbb aku bukan jenis girl yg nk terhegeh sana terhegeh sini.. it's not me k.. hahahha..

One day, aku dapat surat. wah! tak penah2 Mr. S nak bagi surat kat aku nih.. rasanya lebih dari 3 helai kot surat tu.. muka surat pertama baca ok je.. biasala, boys kan suka wat ayat manis. huh! masuk helaian kedua.. eh apahal rasa lain macam je ni.. rupa2nya mamat tu minta putus ngn aku... masa tu mmg aku geram beb! tak gentleman langsung ar minta putus pakai surat segala ni..  and masa tu ati aku cukup panas.. aku call terus je.. aku cakap pehal tetiba nih.. yang menyakitkan hati aku, dia leh kata sume berpunca dar aku walhal dah terang lagi nyata kawan sendiri yg dok satu kelas (Form6) ckp mamat tu siap berdating lagi ngn 'adik angkat' di depan kelas.. wah! mau tipu aku lagi.. hohoho.. dia leh ckp macam2 pasal aku but the real things is between me and him.. ok fine.. that's the end of our relationship.. tp yg tak bestnya dia leh wat cite kt kwn2 kata aku itu aku ini.. wah! ini sudah lebey.. tp tindakan aku senag je.. ko cakap la ape pon aku tak kacau hidup ko jgn cari pasal ngn aku! sekarang ni, kawan2 dh tau apa sebenarnya berlaku n pe yg dia cite sume karut!

Nak menambah perisa, dalam 3 4 tahun selepas itu, pernah sekali mamat ni terkantoi ngn aku kuar ngn awek lain. Patutla aku rasa muka awek dia dulu lain na dengan awek skang nih.. hahahah... cuak gile mamat tu masa jumpa aku.. aku pon heran apehal lak nk cuak, aku takde kena mengena pon dalam hidup dia! Masa tu juga aku dh ada Mr. F yang skrg sah menjadi suami aku..

Aku igt, bila dia dh ade awek sana awek sini dia tak kacau hidup aku lagi. Tapi apahal plak mamat nih nak cari pasal ngn aku lagi? Apa yang dia dengki sgt tah sampai kwn2 aku sume pelik.. Masa dia kawen (of cos aku tak g!) one of my fren msg aku.. masa tu dia kat kenduri mamat tu, tak balik lagi.. dia cakap wife mamat tu sebijik muka aku.. hahahaha... takde perkataan yg kuar dari mulut aku selain gelak yang maha kuat... geli perut aku dengar.. please la... tak kuasa aku..!

Itula, kisah cinta monyet aku.. Aku bergayut dari satu dahan ke dahan yang lain sampaila aku mendarat ke tempat aku sekarang... hahahahha... Pesanan aku kepada remaja2 yang sedang melalui apa yg aku rasa sebelum ni, perjalanan kalian masih panjang.. sebelum sampai ke tempat yg memang dikhaskan tuk kalian, kalian pasti menempuh onak duri tak kira dari segi pelajaran, kehidupan dan yang penting hati dan perasaan.. Kasih pada ibu bapa, sayang pada sahabat, cinta pada yang satu...
Blogger Templates
Blogger Templates

6 comments:

Zabel Iqbal Bin Zainon said...

cinta monyet??
emmmm...
no komen...

~ Maishi ~ said...

yela.. abih tu pe plak? cinta rimau??? hahahha.. no komen? tp awk tinggal komen tu saya ni.. hmmm

Zabel Iqbal Bin Zainon said...

mksd sy,, no komen psal cinta monyet neyh..
tp kdg2 cinta monyet neyh bleh jd cinta reliti..

~ Maishi ~ said...

ooo ek??? hahha... nak gak tengok monyet bertukar jadi org.. teori darwin?? hehhe.. juz kiddin'.. mmg ada contoh, kwn sy

Zabel Iqbal Bin Zainon said...

ye ke??
btl la pe yg sy ckp..
agk2 la kan,, sy tgh dilamun cnta monyet x?

~ Maishi ~ said...

awk tgh dilamun cinta org utan kot... complicated sikit..

Post a Comment