Wednesday, August 25, 2010

Kuasa kucing~

Jam dah tunjuk angka 3 pagi tapi nape la aku tak boley2 tido malam td.. ish! kenapa la rasa jiwa kacau.. nk terang cmna pun tak reti sbb aku sendirtak faham.. Dalam dok pusing sana tak leh pusing sini tak leh aku buka laptop dan tgk video Hero Maniacs aku.. so cutee...

Betul kata orang, kucing mampu menghilangkan tekanan dan kesedihan. Teori tu aku rasa betul sbb aku pon rasa benda yang sama bila tgk video mahupun gambar2 kucing.. aku rasa jiwa kacau aku hilang macam tu je.. sernok tengok keletah kucing yang kadang - kadang buat aku rasa geram sgt.. rasa nak peluk2 kucing tu.. heh! sayangnya aku pada kucing sampaikan aku sanggup tukar pembalut kaki stokin yang patah n luka Stokin, kucing paling comel yang sangat pandai yg penah aku tgk. Rasanya tak pernah sekali dalam hidup aku pukul atau tendang atau buat pape yang seangkatan dengan mendera kucing2 yg ada..



Pernah ada tragedi yg pertama dan terakhir  menimpa aku akibat kucing... Masa tu klu tak silap tahun 1999 , aku tingkatan 3. Dulu aku ada seekor kucing berwarna oren. Namanya Dino. Kwn2 aku cukup takut tgk dia sbb badan dia besar.. dah mcm rupa rimau katanya.. haha.. Masa kejadian, Dino tido di atas katil bilik belakang.. patut la aku panggil dia bt dek je.. rupa2nya sedang dibuai mimpi.. Disebabkan gaya tido Dino yang comel.. aku terus peluk dia dengan muka aku betul2 di perut Dino.. hahahah.. the best part is, Dino melompat bangun! bila terkejut confirm kuku2 dia kuar kan.. jadinya, pipi aku yg tembam ni jadi sasaran dia... hahahhahaha... masa tu aku jerit la.. Dino dh lari turun katil tp dok depan pintu bilik tgk aku.. rasa bersalah la tu.. huhuhu.. yang aku ni membebel la sambil membelek2 pipi aku.. mak aih! ade 3 line cakaran.. ! ms tu gak la abah ajak g kedai mamak.. alamak.. cmna nk cover??? sambil dok jalan aku dok cover2.. orang dok pandang2 aku buat dek je...! malu! malu! dan sampai sekarang parut tu masih ada.. 3 lines tuuu...! bukan senang dapat.. hanya orang2 tertentu je yang dapat.. ! thanks Dino! hahahaha..

Blogger Templates
Blogger Templates

0 comments:

Post a Comment